Nie taki kebab straszny

Byliśmy zaskoczeni, że lokal sprzedający kebaby chce, abyśmy prowadzili dla niego działania marketingowe.

Realizacja:

Wyzwanie

Zanim doszło do współpracy na fanpage’u Kebaba Pod 13 było około 200 fanów. Byliśmy zaskoczeni, że lokal sprzedający kebaby chce, abyśmy prowadzili dla niego działania marketingowe. Jednak po spotkaniu z klientem, wnikliwej rozmowie oraz degustacji, okazało się, że zarówno jakość fast foodu jak i zaangażowanie klienta w pracę, są na ponadprzeciętnym poziomie. Dlatego zdecydowaliśmy się na współpracę – stwierdziliśmy jasno: tak dobry kebab zasługuje na specjalne wyróżnienie na krakowskim podwórku gastronomii.

Jednym z licznych wyzwań, z którym przyszło nam zmierzyć się na samym początku współpracy było przejęcie praktycznie martwego fanpage’a, na którym zebrana społeczność liczyła nieco ponad 200 osób.

Dodatkowo w Krakowie działa niezliczona ilość lokali serwujących kebab więc mogłoby się wydawać, że podobne miejsca nie potrzebują marketingu, a fakt, że danie to w świadomości masowego odbiorcy kojarzy się z niskiej jakości fast foodem powodowały, że zaczęliśmy się zastanawiać czy w ogóle podejmować się współpracy. Jednak właściciele Kebaba Pod 13 okazali się prawdziwymi pasjonatami, którzy wkładają serce w to co robią, dzięki czemu ich produkt jest najlepszy na rynku.

Biorąc pod uwagę powyższe, musieliśmy się podjąć tych wyzwań i powiedzieć światu o tym, jak bardzo jest to fajny produkt 🙂

Rozwiązanie

Nasze działania zaczęliśmy od zmiany logo, a właściwie stworzenia marki od samego początku. Już na tym etapie uwypukliliśmy dystans w komunikacji oraz postawiliśmy na wzbudzanie przyjaznych skojarzeń z marką. Przejawiało się to wpleceniem do komunikacji memów, czarnego humoru oraz zabawę słowem. 13-stka w nazwie oraz w logo, wzięła się z adresu, przy którym znajduje się lokal – plac Wolnica 13. Jednocześnie jest to liczba symbolizująca pecha. Przy projektowaniu nowego logo postawiliśmy na zabawę formą, “ubierając” liczbę 13 w kolor przypominający rolbę mięsa. Nazwa oraz nowe logo były także punktem wyjścia do hasła “mniej pecha, więcej mięsa”, którego używaliśmy na początku naszych działań – większość osób zamawiając kebaba prosi przecież o “więcej mięsa”.

Problem tkwiący w świadomości ludzi na temat negatywnych skojarzeń z kebabem przekuliśmy w – również posługując się wielką dozą dystansu – sondę uliczną, która zakończyła się pozytywnym wydźwiękiem odnośnie samego kebaba, jak i produktów naszego Klienta.

Dostosowaliśmy także język komunikacji do szerokiej grupy odbiorców – w większości młodych ludzi, uczniów, studentów i imprezowiczów. Komunikacja w Social Media prowadzona jest z humorem oraz dystansem. Obok przekazu produktowego znalazło się miejsce na lol-content oraz na wykorzystanie chwilowych krótkich trendów jakimi rządzi się dzisiaj świat social media.

Aby zapoznać ludzi z doskonałym produktem zaczęliśmy organizować eventy, polegające na darmowej konsumpcji kebabów Klienta. Jednym z wydarzeń są Wielkie Zawody, których Uczestnicy mają za zadanie w określonym czasie zjeść jak największą ilość kebaba w rozmiarze XXL, ważącego około 1 kg. Drugim eventem są Ostre Zawody, gdzie śmiałkowie podejmują się zjedzenia kebaba z najostrzejszym sosem w Krakowie.

Wielkie Zawody
 

Ostre Zawody 2016

Ostre Zawody 2017

Oryginalne eventy spotykają się co roku z pozytywnym odzewem i sporym zainteresowaniem osób z grupy docelowej, do której kierowany jest produkt Klienta, budując u nich pozytywne skojarzenia z marką.

Poniżej kilka wybranych postów będących kwintesencją prowadzonej komunikacji opartej na zabawnych treściach  – memach odnoszących się do popkultury oraz aktualnych trendów w Social Media.

Tak również bywa... 🙊😅__________➡ Masa dobroci dziś u nas, więc pysznie zapraszamy! ⬅

Opublikowany przez Kebab Pod 13 Piątek, 2 czerwca 2017

Rozpocznij weekend w królewskim stylu 👑🍾

Opublikowany przez Kebab Pod 13 Piątek, 1 grudnia 2017

Kładka Bernatka. Wersja dla pełnoletnich ;)

Opublikowany przez Kebab Pod 13 Środa, 16 maja 2018

Ten to ma nosa… do dobrej szamy ;)

Opublikowany przez Kebab Pod 13 Piątek, 3 listopada 2017

Strona www

Aktualnie prowadzimy prace nad powstaniem strony internetowej. Zaczęliśmy od opracowania projektu funkcjonalnego, następnie podjęliśmy współpracę z firmą zajmującą się wykonywaniem profesjonalnych stron internetowych, oraz zajęliśmy się przygotowaniem i wprowadzaniem treści na stronę. Zorganizowaliśmy także sesję fotograficzną przeprowadzoną specjalnie na potrzeby powstania strony www.

Rezultat

Jednym z rezultatów naszych działań było doprowadzenie do zwiększenia interakcji na fanpage’u Klienta, za sprawą odpowiednio dobranej komunikacji – wspomniany lol-content, którym posługujemy się w social mediach, spotkał się z bardzo pozytywnym odbiorem oraz zaangażowaniem użytkowników Facebooka, wpisujących się w grupę docelową,

Warto wspomnieć o akcji specjalnej organizowanej nieprzerwanie od początku prowadzenia przez nas działań dla Klienta: każdego 13. dnia miesiąca fani na Facebooku mają za zadanie odpowiedzieć na zadanie kreatywne, w zamian otrzymują profit w postaci np. rabatu na kebaba. Nie zapominamy również o studentach – każdego października osoby z ważną legitymacją studencka otrzymują rabat przy zamówieniu.

Wszystko to składa się na sukces wizerunkowy Kebaba Pod 13 – śmiało możemy przyznać, ze jest to jeden z najlepiej prowadzonych profili punktów gastronomicznych z kebabami na Facebooku w Polsce.

0

ponad tyle osób obserwuje nasze działania

+ 0

porcji sprzedanych nawet jednego dnia

0

nawet do tak licznych grup docierają posty

Sprawdź, jak możemy pomóc w rozwoju Twojego biznesu!

Napisz do nas