Browar Kraftwerk

Wspieramy piwną rewolucję w Polsce!

Realizacja: Październik 2015 – Czerwiec 2017

Wyzwanie

Polska piwna rewolucja swoje początku upatruje w latach 2010 – 2012, a na dobre zaczęła rozkręcać się na przełomie lat 2014-15 i choć trudno to sobie dziś wyobrazić były to czasy, gdy piwa rzemieślnicze można było odnaleźć tylko w specjalistycznych sklepach i kilku multitapach zlokalizowanych w dużych miastach kraju. Nie było mowy o kilku “kraftach” w każdym klubie czy restauracji, a hipermarkety dalej raczyły swoich klientów piwami koncernowymi. Piwni rzemieślnicy stali przed wyzwaniem szerzenia nie tylko świadomości własnych, raczkujących wtedy marek, ale przede wszystkim idei samego warzenia piw rzemieślniczych – bogatszych w walory smakowe i czerpiących inspiracje z całego świata.

Dzięki współpracy z ekipą Browaru Kraftwerk, która zgłosiła się do nas z prośbą o opracowanie kompleksowej strategii marketingowej mogliśmy z pierwszego rzędu obserwować zmiany na rynku piwa w Polsce i jednocześnie współtworzyć kolejne epizody tej niezwykle pouczającej historii. Wyzwania pojawiały się na każdym kroku – od okiełznania żywiołu właścicieli, ogarnięcie chaosu komunikacyjnego po wdrożenie ich działań w ogólnie akceptowalne społecznie ramy. Co z tego wyszło?

Rozwiązanie

Do chwili rozpoczęcia naszej współpracy w Browarze Kraftwerk panował marketingowy chaos. Pomimo że firma była na rynku niewiele ponad półtora roku zdążyła już “dorobić się” 3 linii produktowych, które odnosiły się do skrajnie różnej tematyki: militariów, demonologii oraz śląskiego folkloru. Merytorycznie nic ich nie łączyło, a jedynym elementem graficznym spajającym wszystkie etykiety było logo.

Impulsem do podjęcia z nami współpracy był udział twórców marki w programie telewizyjnym “Firmowe Ewolucje”, w którym wskazano im konieczność dookreślenia tożsamości produktu oraz jego komunikacji. Mieliśmy zatem niespełna 2 miesiące na opracowanie kompleksowej strategii do momentu emisji programu w grudniu 2015, który miał stać się zwiastunem nadchodzących zmian.

Steampunk z przymrużeniem oka, czyli charakter marki

Zdecydowaliśmy się osadzić markę w rzeczywistości o lekkim zabarwieniu steampunk’owym, w której teraźniejszość miesza się z epoką pierwszej rewolucji przemysłowej, zdominowanej przez maszyny parowe i zuchwałe wizje przyszłości. Ten retrofuturyzm pozwolił z jednej strony odnosić się do etosu pracy i snuć opowieść o ciągłym odkrywaniu świata i stawiania czoła wyzwaniom, a z drugiej strony czerpać inspiracje do stworzenia całej identyfikacji wizualnej w oparciu o ryciny charakterystyczne dla ksiąg z przełomu XVIII i XIX wieku.

 

Dodatkowo – mając na uwadze przekorno-prześmiewczy charakter założycieli do wszystkiego, co robią – postanowiliśmy również nie stronić od kontrowersji, czarnego humoru i groteski, generując własny lol-content, zarówno na etykietach, jak i w komunikacji social media.

 

Ducha marki wyrażały hasła:

Nie ważymy słów, warzymy piwo.

Nie lejemy wody.

#thebeerAristoCrafts

 

Rynek towarów szybko-rotujących to ogrom przepisów, obostrzeń i norm...

…które spełniać powinno każde opakowanie czy etykieta. Sporym wyzwaniem było więc tworzenie nie tylko przyciągających wzrok, ale i legalnych projektów. Dlatego najpierw stworzyliśmy ogólny szablon, który gwarantował nam zawarcie wszystkich wymaganych elementów, a potem wypełnialiśmy go treścią adekwatną dla każdego z nowych produktów – frontową rycinową grafiką etykiety i morską opowieścią.

Szczególnym wyzwaniem było dla nas stworzenie pudełka “idealnego na prezent dla piwnego smakosza”. W takim zestawie miały znaleźć się 3 piwa marki Kraftwerk oraz brandowana logiem szklanka typu IPA Glass.

Zestaw nazwaliśmy – INCREDIBOX. “To poręczne pudełko niesamowitości, w którym zawarliśmy swoją miłość do piwowarstwa. Skondensowaliśmy w nim na smak przygody, moment zaskoczenia i wieczny relaks…”. Zainteresowanie tym produktem przerosło nasze najśmielsze oczekiwania ponieważ pierwszy tysiąc sztuk sprzedał się jeszcze zanim pudełka zostały odebrane z drukarni, a cały nakład przekroczył w ciągu roku już 20.000 egzemplarzy!

box-fb-wiz

k1
k2
k3

W ramach współpracy przejęliśmy również prowadzenie kanałów social media browaru Kraftwerk, które od tej pory stały się jednymi z najszybciej rosnących w branży. Niewiele firm decydowało się wtedy na pomoc agencji marketingowej, więc nasze wzrosty oraz profesjonalizm prowadzenia komunikacji wyraźnie odróżniały nas od większości konkurencji. Szybko powiększaliśmy grono odbiorców, jednocześnie wciągając ich w dialog i związując z marką. Pomagały w tym zarówno komunikacyjny luz, dowcip, jak i wykorzystanie real time marketingu. Dzięki temu fani byli wciąż na bieżąco z tym, co działo się w browarze, a my pokazywaliśmy, że Kraftwerk trzyma rękę na pulsie nie tylko piwnego świata.

 

No dobra szczury lądowe, wpływamy na szerokie wody Silesia Beer Fest II | Śląski Festiwal Piw Rzemieślniczych wraz z...

Opublikowany przez Browar Kraftwerk Czwartek, 12 maja 2016

Pamiętacie tego jegomościa? Od niego wszystko się zaczęło! Wraca do Was w nowych szatach i z nowymi manierami! Panie i...

Opublikowany przez Browar Kraftwerk Poniedziałek, 20 marca 2017

Pamiętacie naszego Dżina? Postanowiliśmy ulepszyć jego recepturę i oczywiście przyodziać w nowe szaty. Więcej...

Opublikowany przez Browar Kraftwerk Środa, 6 kwietnia 2016

Gdyby Anakin Skywalker mógł wybierać, czy pić Kraftwerk czy budować Gwiazdę Śmierci, to zapewne dziś byłaby ona pierwszą...

Opublikowany przez Browar Kraftwerk Piątek, 18 grudnia 2015

Niebawem odpalamy sylwestrowe wrotki! Nasmarowaliście łożyska przed melanżem ostatecznym? Życzymy Wam, aby w 2016 się...

Opublikowany przez Browar Kraftwerk Czwartek, 31 grudnia 2015

Dzwonicie, piszecie, pytacie. Ten czas wreszcie nastał. Pudełko niesamowitości, czyli 🎁INCREDBIOX🎁 zawierający...

Opublikowany przez Browar Kraftwerk Czwartek, 6 października 2016

k5
k6
k7

Poruszenie w branży (i nie tylko)

Ku naszemu zdziwieniu tematem spójnego marketingu marki Kraftwerk zainteresowały się nie tylko konkurencyjne firmy, ale także fani piw rzemieślniczych, a co za tym idzie również blogosfera. Nasze działania były szeroko dyskutowane – Kraftwerk był głównie chwalony za nowe działania, o których mówiły nawet takie tuzy piwnej rewolucji jak Tomasz Kopyra  czy portal polskicraft.pl.

 

O dokonywanej przez nas rewolucji wspominał także portal nowymarketing.pl:

“Browar Kraftwerk, który ostatnio przechodził przez „firmowe rewolucje” na święto porterów bałtyckich uwarzył Jolly Roger, czyli Porter Bałtycki z dodatkami w postaci wanilii i lukrecji. Panowie odgrażali się na facebooku, że piwo będzie „wykopywać z kapci”. Postanowiłem to dzisiaj zweryfikować. Jeszcze przed otwarciem butelki proponuję zwrócić uwagę na etykietę. Kraftwerk postanowił ujednolicić je i teraz wszystkie mają być w podobnym stylu. Ładna grafika, wyeksponowane logo, nadruk na szorstkim papierze i morska opowieść. Generalnie kawał solidnej roboty, całość robi dobre wrażenie, chociaż przyznaję, że nie jest tak sympatyczna i charakterystyczna jak uroczy Bebok czy Rogaty.”

 

 

 

Rezultat

Nasza Współpraca z Browarem Kraftwerk trwała aż 20 miesięcy i doprowadziła do momentu, gdy rozpoznawalność ich marki była na tyle duża, że właściciele marki mogli podjąć kolejny krok na drodze swojego rozwoju – rozpocząć budowę własnego browaru. Konieczność kumulacji kapitału oraz fakt, że nie produkują już nowych piw, a jedynie powtarzają te najbardziej udane, a więc nie potrzebują tak dużego wsparcia marketingowego – doprowadziły do czasowego wstrzymania naszej współpracy.

Wierzymy jednak, że rezultaty, które im zapewniliśmy sprawią, że nasze ścieżki jeszcze się zejdą.

0

wymyślonych i zaprojektowanych etykiet

+ 0

eventów wspierających markę

+ 0

sprzedanych zestawów podarunkowych INCREDIBOX

+ 0

fanów w mediach społecznościowych

Opinie

Sprawdź, jak możemy pomóc w rozwoju Twojego biznesu!

Napisz do nas