Mikser Towarzyski by Likiery Bols

Jak znacząco zwiększyć zaangażowanie wśród fanów niszowego produktu - likierów używanych do tworzenia cocktaili przez profesjonalnych barmanów?

Realizacja: Październik 2016 – Czerwiec 2018

Wyzwanie

Fanpage Mikser Towarzyski by Likery Bols jest miejscem skupiającym barmanów oraz laików, którzy interesują się kulturą koktajlową. Głównym celem marki Bols była aktywizacja posiadanych na fanpage’u fanów, gdyż mimo dużego potencjału (ponad 25.000 obserwujących) oraz lekkiej tematyki, wskaźniki zasięgu i zaangażowania użytkowników nie były zadowalające: treści docierały do zaledwie kilkuset osób, a pod samymi postami nie pojawiały się żadne dyskusje. Marka postawiła przed nami jasny cel: wzrost zaangażowania o minimum 30% w pierwszym roku pracy.

Działania

Naszym celem było zwiększenie zasięgu strony, świadomości jej użytkowników o przeznaczeniu lokowanego produktu i jego możliwościach, a także zaangażowanie fanów w komunikację i dzielenie się swoimi doświadczeniami. Pierwszym krokiem było przeprowadzenie audytu jakościowego i ilościowego oraz określenie grupy docelowej w oparciu o insight konsumencki. Na podstawie wyników, oczekiwań użytkowników oraz aktualnych trendów opracowana została strategia contentowa marki na Facebooku. Kolejnym etapem było wdrożenie i weryfikacja założeń strategii oraz uruchomienie płatnej kampanii reklamowej Facebook Ads.

W czasie 20 miesięcy (zakładany w przetargu czas pracy na rzecz marki) kilkukrotnie zmuszeni byliśmy zaktualizować strategię contentową. Nie tylko dlatego, że zmieniały się zachowania naszych odbiorców, ale również dlatego, że działo się to w chwilach ogromnych zmian w algorytmach facebooka. Sprawdzone metody przestawały działać, a Fb wciąż chciał od nas więcej pieniędzy za promowanie treści i utrzymanie równie wysokich wyników.

Co zrobiliśmy?

  1. Stworzyliśmy i wdrożyliśmy nową spójną strategię content’ową na Facebooku w oparciu o insight konsumencki i bieżace trendy w social media i branży koktajlowej.
  2. Zebraliśmy insight konsumencki
  3. Opracowaliśmy nowe grupy docelowe marki w social media.
  4. Opracowaliśmy plan stałej promocji za pośrednictwem płatnej kampanii Facebook Ads, a następnie ją wdrożyliśmy i stale optymalizowaliśmy.

to niemal tajemna sztuka, dlatego w naszych działaniach wspieraliśmy się wiedzą brand ambasadorów marki, jak również przepisami, które udostępniono nam w intranecie koncernu Lucas Bols. Dzięki temu nasze wpisy stały się nie tylko atrakcyjne graficznie, ale także dostarczały wartościowych treści, porad i wskazówek, które fani (zarówno laicy, jak i profesjonaliści) mogli wykorzystywać w swym codziennym życiu.

Naszym mottem stało się więc hasło “stań się bohaterem każdej imprezy”.

Rezultat

Dzięki nowej strategii, ciągłemu obserwowaniu zachowań użytkowników oraz stałym działaniom reklamowym udało się nam nie tylko znacznie poprawić wyniki na profilu, ale wręcz ustanowić nasze osobiste rekordy we wzrostach wielu wskaźników na portalu Facebook. Brand Managerowie byli pod wrażeniem, gdy mogliśmy przedstawić im wyniki kilkudziesięciokrotnie przekraczające ich pierwotne założenia.

0%

wzrosła liczba zaangażowanych użytkowników każdego miesiąca (komentarze, polubienia, udostępnienia)

0%

wzrósł odsetek zaangażowanych w stosunku do całej populacji śledzących fanpage

0%

wyniósł średni miesięczny współczynnik zaangażowania
Opinie

Sprawdź, jak możemy pomóc w rozwoju Twojego biznesu!

Napisz do nas