Każdy lubi jeść na mieście!

W połowie sierpnia 2017 r. krakowski software house phenoma.ly pokazał nam Mniam - aplikację, która powstała dokładnie na miarę naszych potrzeb.

Realizacja: Wrzesień 2017 – Maj 2018

Wyzwanie

Koncept jest prosty i wygodny – zamiast stać w kolejkach, chodzić do restauracji w ciemno i wiecznie zastanawiać się co zjemy, dostajemy gotowe rozwiązanie – aplikację, która pokaże nam propozycje dań w okolicy razem z cenami i możliwością zamówienia na konkretną godzinę. Nastał koniec rozczarowaniom związanym z wyjściami na lunch.

Przed nami stanęło zadanie, które zaczynało się od stworzenia strategii działań w social media dla już istniejącej i działającej marki. Dodatkowo marki, która zyskuje na popularności wśród krakowskich użytkowników social media. Jak jednak zmienić ruch pod postami w faktyczne wykorzystanie aplikacji? Jak zachęcić użytkowników do wyrobienia nawyku zamówień w Mniam poza 1 darmowych zamówieniem przy poleceniu? To problemy z jakim musieliśmy się zmierzyć, zwłaszcza, że w dotarciu cały czas na drodze stawał nam nieustannie modyfikowany edgerank i efekt powolnego wysycania rynku na dotychczasowe działania.

Rozwiązanie

Od samego początku współpracy naszym punktem wyjścia były dane liczbowe pozyskane z FB Insights. Dzięki nim dowiedzieliśmy się na co powinniśmy położyć specjalny nacisk i co stanowiło dla nas podstawę do postawienia sobie celów działań. W planowaniu skupiliśmy się więc na podzieleniu całej komunikacji na parę obszarów:

  • informacyjnym – w których pokazywaliśmy aplikację, jej funkcjonalności i uczyliśmy użytkowników podstaw jej obsługi,
  • lifestyle – w których pokazywaliśmy, że Mniam jest użyteczny nie tylko od święta, a ułatwia codziennie funkcjonowanie w mieście,
  • angażującym – gdzie pytaliśmy użytkowników i zainteresowanych o ich żywieniowe preferencje i nawyki oraz zachowania,
  • zabawnym – którym stymulowaliśmy ruch wobec innych treści.

Wszystkie z powyższych uzupełniliśmy natomiast poczuciem humoru i podróżami do skraju internetu naszych content designerów i copywriterów. Ich pracę wsparliśmy natomiast kampaniami w systemie FB Ads i Instagram Ads tworząc autorskie reklamy z wykorzystaniem animacji, #foodpornu i naszych własnych życiowych gastro-doświadczeń. W końcu sami jesteśmy też grupą docelową naszych własnych działań tego przypadku.

Główną osią naszej komunikacji z użytkownikami był Facebook – kanał, który już był wykorzystywany przez twórców aplikacji przed oddaniem nam obsługi.

Pokonaj głoda w samym Centrum!>> bit.ly/jemzMNIAMfot. Pracownia Męskich Portretów

Opublikowany przez Mniam Piątek, 16 lutego 2018

Czekolada to sałatka!

Opublikowany przez Mniam Wtorek, 17 października 2017
On tylko chciał coś zjeść...

On tylko chciał coś zjeść…Nie wariuj z głodu, tylko ściągnij Mniam i przebieraj w pysznych ofertach. > http://www.bit.ly/jemzMNIAM

Opublikowany przez Mniam Piątek, 10 listopada 2017

Puszyste pancake’i czy chrupiące gofry - co dzisiaj wybieracie na lunch? ;)Pobierz aplikację za darmo 👉 http://www.bit.ly/jemzMNIAM

Opublikowany przez Mniam Piątek, 1 grudnia 2017

A jakie są Wasze noworoczne postanowienia?

Opublikowany przez Mniam Niedziela, 14 stycznia 2018

Szybko! Do łóżek!

Opublikowany przez Mniam Środa, 17 stycznia 2018

Wątki lokalne, okazjonalne i popkultura.

W komunikacji w social media wykorzystywaliśmy nie tylko konteksty lokalne i treści czysto sprzedażowe. Ważnym elementem w około którego budowaliśmy wsparcie RTM wykorzystania aplikacji były okazjonalne święta i wątki popkulturowe.

Rezultat

Po 7 miesiącach naszych działań zanotowaliśmy, że obserwuje nas ponad 1000 nowych osób. W tym czasie przygotowaliśmy już ponad 120 postów, które są dopiero wierzchołkiem góry lodowej, jaką jest nasza kreatywność przelewana na papier, grafiki i animacje.

+ 0

nowych użytkowników aplikacji pozyskanych dzięki działaniom zespołu Appetite4

+ 0

użytkowników Facebooka, którym pokazaliśmy Mniam

+ 0

aktywności pozyskanych dzięki Facebook Ads

Sprawdź, jak możemy pomóc w rozwoju Twojego biznesu!

Napisz do nas