Hotelowa restauracja, światowa kuchnia

Nowy klient postawił przed nami trudne zadanie - mieliśmy odmienić wizerunek restauracji hotelowej i sprawić, aby dostrzegli ją nie tylko lokalsi.

Realizacja: Czerwiec 2018 – obecnie

Wyzwanie

Położona na obrzeżach miasta, hotelowa restauracja dopiero co przeszła gruntowny remont oraz zmieniła nazwę na “Dwie Dziewiąte – Resto 29 Listopada”. Niestety, rebranding nie został w żaden sposób wsparty marketingiem restauracji, a nazwa lokalu była nieco myląca, nie wskazywała bowiem na dokładny adres przy długiej, wylotowej Alei. Piękne, odnowione wnętrza inspirowane klasyką i odwołaniami do stylu art deco wzmacniały tylko wrażenie typowej restauracji hotelowej – drogiej, o sztywnej atmosferze i standardowej kuchni, a stoliki świeciły pustkami.

Rozwiązanie

Naszym zadaniem stało się więc stworzenie marki przyjaznej restauracji o zachęcającej atmosferze, prezentującej nowy koncept gastronomiczny zainspirowany kuchnią polską oraz dawną tradycją sarmacką. Miała ona dotrzeć do świadomości lokalnej społeczności, a także miłośników kulinarnych doznań rozsianych po całym Krakowie. To wszystko doprowadzić miało do zwiększenia obrotów restauracji, w której dotychczasowymi gośćmi byli w dominującej części goście hotelowi.  Aby osiągnąć postawiony przed nami wyzwanie przeprowadziliśmy i kolejno wdrożyliśmy szereg zmian oraz usprawnień.

Rebranding

Pełny rebranding restauracji, który zainspirowany został pięknymi, odnowionymi wnętrzami. To właśnie one stały się inspiracją miejsca – Mozaika. Dzięki wpleceniu w logo i projekty graficzne ażurowych elementów występujących w restauracji cały koncept stał się spójny. Motyw ten pojawia się na serwetkach, menu dla restauracji, ulotkach, billboardach, plakatach i innych, przygotowanych przez nas materiałach graficznych.

Komunikacja

Nacisk w social media restauracji położyliśmy na doskonałą ofertę, zwiększenie świadomości marki i lokalizację lokalu. Osiągnęliśmy to za pomocą intensywnych działań w dominującym kanale mediów społecznościowych – na Facebooku, gdzie reklama targetowana była geolokalizacyjnie, co umożliwiło nam skupienie się na lokalnej społeczności i nie tylko. Kanałami uzupełniającymi w komunikacji restauracji zostały dobrane Instagram oraz TripAdvisor.

Kompleksowa obsługa nośników

Zaprojektowaliśmy ulotki rozdawane przy biurowcach oraz billboardy, doskonale widoczne z ulic prowadzących do restauracji. Zaangażowanie standardowych nośników, dedykowanych pozyskaniu konkretnych gości, przyniosło oczekiwane efekty.

Wydarzenia specjalne

Wprowadziliśmy do oferty restauracji wydarzenia specjalne takie jak weekendy familijne, w trakcie których całe rodziny skorzystać mogły ze specjalnego menu, kącika dziecięcego i animatorek, atrakcje dla najmłodszych takie jak Halloweenowe Warsztaty Chemiczne przygotowane we współpracy z dedykowaną firmą pozwoliły na zainteresowanie Mozaiką istotnej grupy docelowej dla funkcjonowaniu lokalu – lokalne rodziny mieszkające w pobliżu.

Nowe kanały sprzedaży i promocji

Zaangażowaliśmy restaurację do krakowskiej edycji festiwalu Restaurant Week, dzięki czemu odwiedziło ją ponad 400 nowych gości, niezwykle dobrze oceniających miejsce. Dzięki wyjątkowemu menu oraz obsłudze już w swoim debiucie Mozaika Resto Bar zdobyła aż 4 z 6 możliwych nagród lokalnych podsumowujących wydarzenie.

Rezultat

Dzięki zaufaniu, jakim obdarzył nas klient, a także związanemu z nim kompleksowemu rebrandingowi i zupełnie nowej strategii marketingowej, restauracja Mozaika została dostrzeżona w kulinarnym światku Krakowa. Udało nam się zwiększyć świadomość jej obecności zarówno wśród osób mieszkających w pobliżu, jak i miłośników jedzenia z centrum miasta.

Umiejętnie prowadzony marketing restauracji przyczynił się również do sukcesu, jakim była obecność i wygrana w krakowskim Restaurant Week, dzięki któremu miejsce odwiedziły setki osób. Spójny wizerunek Restauracji nadal jest przez nas budowany i wspierany poprzez umiejętne działania w Social Mediach, dbamy także stale, aby wieść o doskonałej kuchni Mozaiki docierała do jak najszerszego grona jej potencjalnych miłośników.

+ 0%

wzrost sprzedaży w ciągu pierwszych 6 miesięcy współpracy

0

sprzedane rezerwacje w jesiennej edycji festiwalu Restaurant Week 2018

0

nagrody w plebiscycie festiwalu Restaurant Week: najlepsza restauracja w Krakowie, najlepsza przystawka, najlepsze danie główne i najlepszy deser, co jest topowym wynikiem cząstkowym w całej Polsce!

Sprawdź, jak możemy pomóc w rozwoju Twojego biznesu!

Napisz do nas