Jesteś na Błoniach? Dobrze się składa!

Kolejny lokal grupy Zen Tao znajdujący się przy Błoniach. Miejsce z założenia sezonowe, które zostało otwarte już po sezonie...

Realizacja: Styczeń 2018 – Czerwiec 2018

Wyzwanie

Największe wyzwanie przy tym projekcie to w krótkim czasie – w trakcie sezonu zimowego – zbudowanie jak największego kapitału w postaci grona zaangażowanych odbiorców w social mediach i dotarcie z informacją do klienta lokalnego i zagranicznego. Rozpoczynając współpracę w Styczniu 2018 r. zastaliśmy gotowe wnętrze i branding, przy czym komunikacja była niespójna i nie przedstawiała jednej, konsekwentnej myśli. Przejęliśmy mocno zaniedbany profil na Facebooku mający około 300 fanów. To, co się rzucało w oczy to brak zaangażowania odbiorców oraz niewielkie zasięgi generowane poprzez dotychczasowe działania – nieatrakcyjne graficznie posty publikowane nieregularnie.

Klient wprowadził w lokalu możliwość zamówień na dowóz, i bardzo zależało mu na uniezależnieniu się od ogólnopolskiego portalu wyspecjalizowanego w zamówieniach online z dostawą do domu. Wyzwaniem było także stworzenie wspólnego mianownika dla obu lokali TAO (Tao Thai & Sushi i Tao Garden), ale jednocześnie odmiennej komunikacji odróżniającej te dwa lokale.

Rozwiązanie

Chcąc podkreślić odrębność każdego z lokali TAO zaczęliśmy pracę od budowy brandingu – przygotowania nowego Key Visual, które miało oddawać jego charakter. Wykorzystaliśmy kontekst ogrodu, jako miejsca doskonałego na weekendowy obiad z rodziną. Następnie stworzyliśmy hasło marketingowe “Jesteś na błoniach? Dobrze się składa”, które w bezpośredni sposób gra z lokalizacją restauracji.

Wyzwanie związane z uniezależnieniem się od ogólnopolskiego serwisu obsługującego zamówienia online na wynos, rozwiązaliśmy tworząc autorski system lojalnościowy. Polegał on na zbieraniu pieczątek, które otrzymywał każdy klient w zamian za  złożenie telefonicznego zamawianie na wynos. Po uzbieraniu 10 pieczątek na specjalnej karcie lojalnościowej, klient otrzymywał 100 PLN rabatu przy kolejnym zamówieniu. Dzięki wypromowaniu wspomnianej akcji za pomocą atrakcyjnej graficznie animacji, dotarliśmy z komunikatem do kilkudziesięciu tysięcy osób.

Projekty graficzne

W komunikacji wizualnej także odnieśliśmy się do nazwy – Garden, ogród. Chcąc uniknąć cliche, jakim jest japoński ogród Zen, używany bardzo często w sushi barach i innych azjatyckich lokalach, referujemy do egzotycznego, dzikiego ogrodu – pacyficznej dżungli. Wprowadziliśmy elementy graficzne dzikich roślin, tym samym sugerując, że Tao Garden to oswojenie dzikiej Azji. Posłużyliśmy się także motywem figurki ptaszka origami, znajdujących się w lokalu, co świetnie koresponduje z hasłem „Dobrze się składa”.

Wśród projektów do druku przygotowaliśmy m.in. nowe standy promujące wszystkie lokale z grupy ZEN TAO, oraz zajęliśmy się stworzeniem całkowicie nowej szaty graficznej karty menu, czytelnej, estetycznej i zgodnej z Key Visual.

Akcje specjalne

Zajęliśmy się opracowaniem koncepcji systemu lojalnościowego, którego celem było podniesienie wzrostu sprzedaży zamówień na dowóz bezpośrednio z lokalu, tak aby unikać prowizji narzucanych przez portal wyspecjlizowany w zamawianiu potraw na wynos. Na potrzeby tej akcji przygotowaliśmy projekt kart lojalnościowych, ulotek, a także specjalną animację do promocji w mediach społecznościowych.

Opracowana przez nas strategia komunikacji odwoływała się do aktywności fizycznej, prowadzeniu zdrowego trybu życia oraz czasu spędzanego wspólnie z rodziną. Było to więc nawiązanie do lokalizacji blisko Błoń. Treści w social media targetowaliśmy do młodych rodziny, studentów, osoby zainteresowane sportem, a także turystów.

Nasz sposób na zaktywizowanie fanów to m.in.  publikowanie contentu, który w niebanalny i zabawny sposób poruszał temat kuchni oraz kultury azjatyckiej, organizowanie konkursów, akcji specjalnych oraz działań RTM (np. promocje z okazji Walentynek, Dnia Kobiet, Dnia Dziecka). Docieraliśmy do osób znajdujących się w najbliższej okolicy al. Focha 24 z informacją o codziennych setach lunchowych w atrakcyjnej cenie.

 

 

Korzystając z bezpośredniego sąsiedztwa Błoń zorganizowaliśmy sesję fotograficzną, podczas której wyszliśmy w plener z zamówieniami na wynos. Zwróciliśmy tym samym uwagę na atrakcyjną lokalizację restauracji oraz wypromowaliśmy wizerunek lokalu, dla osób uprawiających aktywność fizyczną w tej części Krakowa.

Rozpoczynamy cykl, w którym przedstawiamy naszą wesołą załogę ;) Przed Wami Marta Tyrka, managerka lokalu. Niektórzy z...

Opublikowany przez Tao Garden Czwartek, 22 lutego 2018

A może by tak dzisiaj zjeść Maki sushi z halibutem, awokado🥑, ogórkiem🥒 i grzybkiem shitake? ;)

Opublikowany przez Tao Garden Piątek, 16 lutego 2018

Poznajcie nasze azjatyckie pierożki Dim Sum gotowane na parze. Do wyboru ze szpinakiem lub tofu, z wieprzowiną, a także...

Opublikowany przez Tao Garden Piątek, 2 lutego 2018

❗KONKURS❗Skomponuj własną rolkę sushi i zgarnij voucher o wartości 200 PLN na sushi! 🍣👉Napiszcie w komentarzu jakie...

Opublikowany przez Tao Garden Sobota, 21 kwietnia 2018
Rezultat

Dzięki spójnej, przemyślanej komunikacji oraz oryginalnym Key Visual wyróżniliśmy Tao Garden spośród pozostałych lokali grupy Zen Tao. Poprzez szereg działań w Social Mediach zwiększyliśmy także świadomość marki wśród osób z grupy docelowej oraz zachęciliśmy je do odwiedzenia lokalu.

+ 0

do tylu osób na Facebooku dotarliśmy z informacją o lokalu

+ 0

liczba pozyskanych fanów w sezonie zimowo-wiosennym

x 0

zwiększenie zysków lokalu z zamówień na dowóz

Sprawdź, jak możemy pomóc w rozwoju Twojego biznesu!

Napisz do nas