Zderzenie kultur w sercu Krakowa

Po latach doświadczeń zdobytych w trakcie prowadzenia lokali z grupy Zen Tao, właściciele postawili otworzyć lokal o zupełnie świeżym profilu.

Realizacja: Styczeń 2018 – Czerwiec 2018

Wyzwanie

Naszym głównym wyzwaniem było przygotowanie szeregu działań pre-openingowych mających na celu zbudowanie w krótkim czasie świadomości marki nowego lokalu z zupełnie odmienną ofertą od dotychczasowych realizacji grupy Zen Tao, oraz odmiennym od pozostałych miejsc w kompleksie przy ul. Dolnych Młynów 10 w Krakowie. Zależało nam na tym, by efektem naszej kampanii było wypromowanie lokalu tak, aby stał się on samodzielnie prosperującym biznesem, jako modny lokal z luźną atmosferą i klubowym sznytem.

Z uwagi na hipsterski charakter lokalizacji, należało dostosować komunikację do jej potencjalnego bywalca – człowieka młodego, zainteresowanego bieżącymi trendami, a przez to wymagającego, znudzonego szablonowymi i sztywnymi komunikatami marketingowymi.

Wyzwaniem było także stworzenie adekwatnych do przyjętej strategii opisów potraw w menu oraz zaprojektowanie karty cocktaili w taki sposób, by oddać ich nader oryginalny charakter. Efekt końcowy, czyli wydrukowane karty menu znajdujące się w Tao Restaurant & Club oraz reakcja przeglądających je gości świadczą o naszym sukcesie.

Pamiętając o pozostałych lokalach grupy ZEN TAO, czyli restauracjach sushi – nie chcieliśmy, aby lokal przy Dolnych Młynów kojarzony był tylko z kolejną restauracją TAO.

Rozwiązanie

Z uwagi na charakter lokalizacji, klienteli jaka najczęściej spędza tam swój wolny czas, oraz nieszablonowych pozycji w karcie cocktailowej, zdecydowaliśmy się z na komunikat odnoszący się do popkultury i jednocześnie kultury Orientu, bezpośrednio kojarzonej m.in. z kuchnią azjatycką. Dzięki takiemu mariażowi Wschodu z Zachodem udało nam się pozyskać zainteresowanie zarówno osób należących do krakowskiej śmietanki towarzyskiej, jak i ludzi przeciętnych, nie przywiązujących wagi do szeroko pojętej mody.

Nawiązując do symbiotycznej specyfiki funkcjonowania kuchni oraz baru, ukłuliśmy w komunikacji termin Zero Waste, zwracając tym samym uwagę, że w Tao Restaurant & Club przykłada się szczególną uwagę do ekologicznego stylu życia. Był to jednoznaczny sygnał, że nowy lokal grupy Zen Tao jest przyjazny osobom preferującym zdrowe podejście do żywienia.

Branding

Stworzyliśmy Big Idea wyrażającą zderzenie kultur, która została ubrana w główny hasztag stanowiący trzon komunikacji – #TAOremix. Znaczenie tego hasztagu zwraca uwagę na to, iż Tao Restaurant & Club oferuje m.in. kartę nieszablonowych, autorskich cocktaili łączących te dwa światy, a także kuchnię, która często bywa wariacją na temat potraw azjatyckich. Opracowaliśmy więc narrację, hasła marketingowe oraz hashtagi, takie jak np. #cosiesTAO, którymi miejsce komunikuje się ze swoimi odbiorcami do dziś.

Projekty graficzne

Zbudowaliśmy od podstaw spójną oprawę graficzną poprzez trafny Key Visual, oraz ujednoliciliśmy logo tak, by było kojarzone z grupą TAO. Zrealizowaliśmy profesjonalne sesje zdjęciowe z pomocą doświadczonych fotografików – Bartosza PiaseckiegoAni Cupczyńskiej, których celem było przygotowanie projektu karty menu i karty cocktailowej. Warto wspomnieć, że nietuzinkowa i wielce estetyczna karta dań zawiera foodpairing i cocktailpairing. Natomiast menu koktajlowe podkreśla nowatorskie, autorskie rozwiązania w obrębie baru i kuchni, a także fun facts.

🚪 Drzwi do Tao Restaurant & Club są już otwarte - zapraszamy wszystkich na specjały kuchni azjatyckiej 🥢 oraz autorskie,...

Opublikowany przez Tao Restaurant & Club Sobota, 24 lutego 2018

⚠KONKURS⚠1⃣ Zrób zdjęcie w Tao Restaurant & Club2⃣ Wrzuć je na Facebooka lub Instagram 3⃣ Oznacz w miejscu: Tao...

Opublikowany przez Tao Restaurant & Club Czwartek, 26 kwietnia 2018

Przedstawiamy Wam dania wegańskie z naszego menu:🌱Summer rolls - wegańskie i bezglutenowe, 🌱Edamame,🌱Spring...

Opublikowany przez Tao Restaurant & Club Piątek, 20 kwietnia 2018

Poznajcie naszego szefa kuchni - Tomka Łapińskiego, który ma najdłuższy w Polsce staż gotowania zgodnie z tajnikami...

Opublikowany przez Tao Restaurant & Club Czwartek, 29 marca 2018

Zielona wyspa przy Dolnych Młynów 💚Green island at Dolne Młyny 💚

Opublikowany przez Tao Restaurant & Club Piątek, 4 maja 2018

Zupa Pho czy kokosowa Tom Kha Hai? Na którą padnie Wasz wybór w tym tygodniu? Zagłosujcie poprzez reakcję! 😉Pamiętajcie, że do godziny 18 w każdy czwartek na wszystkie zupy dostaniecie rabat -50%! ❤️🥣

Opublikowany przez Tao Restaurant & Club Czwartek, 9 sierpnia 2018
Rezultat

Dzięki stworzonej oraz konsekwentnie realizowanej przez nas komunikacji oraz specyfiki lokalu ludzie zaczęli go postrzegać jako świeże i wyróżniające się miejsce w kompleksie Dolnych Młynów. Narracja, którą wdrożyliśmy polegała na połączeniu popkultury z kulturą Wschodu. Przyniosła ona zamierzony efekt – zaintrygowani i głodni nowych wrażeń smakowych odbiorcy, z ciekawością zaglądają do restauracji chcąc spróbować niebanalnych i często odważnych rozwiązań kulinarnych.

Wspieraliśmy naszego klienta również w działaniach promujących wydarzenia, mających miejsce w Tao Restaurant & Club. Jednym z takich eventów był koncert popularnego duetu tworzącego muzykę elektroniczną – Bass Astral x Igo. Nasze marketingowe zadanie polegało m.in. na przygotowaniu oraz wysyłce materiałów prasowych do mediów branżowych i lokalnych, a także rozpromowaniu imprezy w mediach społecznościowych.

+ 0

do tylu użytkowników Facebooka z Krakowa dotarliśmy z informacją o nowym lokalu grupy Zen Tao.

ilość zachwytów, które spotkały nas odnośnie wyglądu karty menu

+ 0

fanów na Facebooku lokal miał już po pierwszym miesiącu od otwarcia.
Opinie

Sprawdź, jak możemy pomóc w rozwoju Twojego biznesu!

Napisz do nas