Jak dostosować komunikację do różnorodnych grup odbiorców?

Zet Pe Te to lokal znajdujący się przy Dolnych Młynów 10 - w mekce krakowskich klubowiczów, dla którego komunikację prowadzimy od samego początku.

Realizacja: Październik 2016 – obecnie

Wyzwanie

Zet Pe Te to przestrzeń, w której może wydarzyć się wszystko: organizowane wydarzenia mają często skrajnie odmienny charakter, a ich odbiorcy różnią się znacznie od siebie.

I tak na przykład, jednego dnia do Zet Pe Te przyjdą zaprawieni w bojach klubowicze na imprezę z muzyką trance, by następnego wieczoru w lokalu pojawili się fani ciężkich brzmień, którzy przyszli na koncert zespołu death metalowego. Wyzwaniem prowadzenia komunikacji w mediach społecznościowych dla Zet Pe Te było więc promowanie imprez, których merytoryka oraz charakter były zgoła odmienne.

Spora część imprez w lokalu organizowanych jest przez zewnętrzne firmy – Zet Pe Te jedynie użycza tym podmiotom swoją przestrzeń. Tylko kilka wydarzeń w miesiącu to imprezy własne. Rodzi to kolejne wyzwanie – niemożność narzucenia jednolitego schematu budowania grafik promujących eventy. Co za tym idzie – trudniej o zapisanie się w pamięci odbiorców poprzez spójną komunikację wizualną.

Z uwagi na odmienne grupy docelowe klubu Zet Pe Te, komunikacja w social mediach mająca na celu promowanie wydarzeń, dostosowana jest po trosze do każdej z powyższych z nich, przy jednoczesnym zachowaniu spójnej narracji. Inaczej wystosowany jest komunikat o imprezie techno, inaczej natomiast informacja o spektaklu teatralnym odbywającym się w klubie.

Rozwiązaniem oraz ułatwieniem dla zewnętrznych organizatorów przy samodzielnym tworzeniu przez nich materiałów promocyjnych o wydarzeniach, jest odpowiedni dobór grupy docelowej przy tworzeniu reklam, dostosowany do specyfiki odbiorców. Powyższych grup docelowych jest tyle, ile różnych form organizowanych eventów, czyli dużo. Dzięki optymalizacji targetowania udaje nam się dotrzeć z informacją o konkretnym koncercie wyłącznie do osób nim zainteresowanych.  Natomiast w codziennej komunikacji wydarzeń na fanpage, zachowujemy na tyle luźny język, by nie zniechęcać treścią odbiorców, którzy nie są niezainteresowani konkretnymi eventami. Jest to o skomplikowane działanie, jeśli weźmie się pod uwagę szerokie spektrum zainteresowań fanów.

W czwartek 27.07 w Samo Ż odbędzie się druga odsłona warsztatów organizowanych przez Szkoła Artystycznego Projektowania...

Opublikowany przez Zet Pe Te Poniedziałek, 24 lipca 2017

📣 Uwaga, uwaga! #KONKURS! Audioriver Festival x Zet Pe Te 🔥Wspaniałe święto muzyki elektronicznej ➡ Audioriver 2017...

Opublikowany przez Zet Pe Te Wtorek, 11 lipca 2017

🌳Oto ogród Zet Pe Te, w którym przez całe wakacje będzie się działo mnóstwo interesujących eventów! Już teraz możemy...

Opublikowany przez Zet Pe Te Czwartek, 21 czerwca 2018

Polski rock ma się dobrze. Przekonacie się o tym w piątek podczas koncertu Alergen, Axis Mundi, Euforia w ZET PE TE. Rock po polsku!Kup bilet 👉 http://colorpalettelabelz.vxm.pl/

Opublikowany przez Zet Pe Te Środa, 18 kwietnia 2018

Z okazji przekroczenia progu 10 000 polubień przygotowaliśmy dla Was⚠KONKURS⚠Do zgarnięcia są3⃣podwójne wejściówki na...

Opublikowany przez Zet Pe Te Poniedziałek, 16 października 2017

🎶 Old school, new school, true school, trap = Hip-Hop! 🎚🎤 Jeżeli tworzysz taką muzę 🎛, masz swój skład i chcielibyście...

Opublikowany przez Zet Pe Te Wtorek, 3 lipca 2018
Rezultat

Dostosowana komunikacja skutkuje zwiększeniem świadomości marki klubu, wśród szerokiej rzeszy odbiorców, w skład której wchodzą specyficzne grupy. Osoby te, często z braku dedykowanego dla nich lokalu przy Dolnych Młynów 10 – np. klubu czy pubu z ciężką muzyką gitarową – nigdy nie pojawiłyby się w tej lokalizacji. Konsekwencją realizowania skutecznej komunikacji dla Zet Pe Te jest więc to, że zyska na niej cały kompleks lokali przy Dolnych Młynów 10.

+ 0

największy miesięczny przyrost nowych fanów.

+ 0

do tylu zainteresowanych dotarła informacja o warsztatach modowych SAPU Focus on Fashion.

+ 0

do tylu osób dotarliśmy z informacją o konkursie promującym festiwal muzyki elektronicznej - Audioriver, z czego aż 1 200 podjęło interakcję, a 130 wzięło udział w rywalizacji

Sprawdź, jak możemy pomóc w rozwoju Twojego biznesu!

Napisz do nas