Real-Time Marketing restauracji, czyli przygotuj się na działanie tu i teraz.
dodano 06 maja 2019

Dlaczego warto zainteresować się tematem Real Time Marketingu? Ponieważ dobrze przeprowadzone działania RTM mogą przynieść nadspodziewane efekty, w postaci wysokich zasięgów online, które w konsekwencji mogą odbić się na wzroście frekwencji w lokalu. A jeśli będą sprawnie przeprowadzone, to na pewno pomogą w budowaniu pozytywnego wizerunku restauracji lub hotelu w Internecie. To wszystko przy minimalnych nakładach finansowych.



Czym jest RTM?

Zacznijmy od początku, czyli od definicji – Real Time Marketing (RTM) to działania marketingowe prowadzone w czasie rzeczywistym. Inaczej mówiąc jest to każda aktywność marketingowa nawiązująca do aktualnych wydarzeń – są to więc np. akcje prowadzone z okazji Świąt Bożego Narodzenia, ale również mogą to być reklamy, które swoje kreacje opierają o hasło użyte w kampanii wyborczej.



Jak się przygotować?

Trzeba trzymać rękę na pulsie. Dobrze jest być wyczulonym na to, czym aktualnie się mówi – co jest na tapecie w mediach, czy rozmowach towarzyskich. Poza posiadaniem ogólnego pojęcia na temat tego, co aktualnie dzieje się na świecie – w polityce, sporcie czy branży rozrywkowej – warto też sięgnąć do pomocnych narzędzi.

Jednym z nich może być Kalendarz Świąt Nietypowych, w którym znajdziemy naprawdę sporo okazji, do stworzenia nośnego RTM’u. Prowadząc działania marketingowe dla restauracji warto zwrócić uwagę na święta tematyczne, czyli np. Dzień Pizzy, Dzień Bez Mięsa czy Dzień Czekolady. Managerowie branży hotelarskiej za to mogą wykorzystać w reklamie np. Światowy Dzień Turystyki czy pierwszy dzień wakacji.

Nie wspominam tutaj o takich oczywistościach jak Walentynki, Dzień Kobiet, czy Dzień Dziecka, bo o tym mówi każdy. Przygotowanie promocji z okazji Dnia Sernika jest już z jednej strony czymś intrygującym, a z drugiej podszyty poczuciem humoru.

Dobrą praktyką jest działanie zawczasu – warto przejrzeć sobie wspomniany wyżej kalendarz, wybrać kilka interesujących nas świąt i przygotować pod nie kreacje. To pozwala przemyśleć dokładnie temat promocji, a dodatkowo uniknąć działania na ostatnią chwilę, co jak opisuję w dalszej części artykułu, może być zbawienne.



Uruchom kreatywność

Tutaj dochodzimy do bardzo ważnej kwestii – RTM tak, ale nie na siłę!

Zanim więc zaczniemy przygotowywać RTM’ową promocję warto jest dokładnie przemyśleć, czy będzie ona chwytliwa i czy będzie miała po prostu sens, tj. czy jej kontekst pasuje do lokalu dla którego prowadzimy działania marketingowe. Najgorsze co się może zdarzyć, to skręcona na szybko promocja RTM, którą robimy, bo chcemy dorównać naszej konkurencji.

Pamiętajmy jednak, że jeśli nie mamy dobrego pomysłu na to, w jaki sposób nawiązać do aktualnych wydarzeń, to zdecydowanie lepiej jest zaniechać jakichkolwiek działań. Dzięki temu nie narazimy się na “strzał w kolano”, który może zrobić więcej złego, niż dobrego dla wizerunku naszego lokalu.


Przykłady RTM w marketingu restauracji

Poniżej kilka przykładów bardzo udanych RTM-ów:



Czas działać!

Skoro znamy już zalety, wiemy o czym pamiętać i na co uważać, to najwyższa pora zacząć wprowadzać do komunikacji swojego lokalu Real Time Marketing! Posiadamy doświadczony zespół, który pomoże Ci stworzyć strategię komunikacji, a w niej znajdzie się miejsce na działania RTM.  Zachęcamy do współpracy 🙂

Udostępnij ten artykuł