Blog

Z polotem #1, czyli jak robić WOW horeca marketing?

Autor: Appetite4 on 10 września 2014 , Możliwość komentowania Z polotem #1, czyli jak robić WOW horeca marketing? została wyłączona

Appetite4 powstało z chęci tworzenia kampanii marketingowych dla sektora horeca, które charakteryzowałyby się dużą oryginalnością i polotem. Pociąga nas brak dosłowności i wyrafinowanie. Na rodzimym rynku, którego branża reklamowa rozwija się zaledwie od 25 lat wciąż uczymy się odchodzić o “poprawnego”, klasycznego podejścia tworzenia kampanii i marki w ogóle.

Jako pasjonat tej tematyki chciałbym podzielić się z Wami najlepszymi przykładami realizowanych z sukcesami kampanii z całego świata. Stąd też wpis ten będzie pierwszym, który rozpocznie cały cykl zatytułowany “Z polotem”. Mam nadzieję, że czytanie go sprawi Wam równie dużo frajdy, jak mnie sprawiało wynajdowanie nowych przykładów. Na początek coś zabawnego!

Kapitan oczywisty

Captain obvious” to anglojęzyczne złośliwe określenie kogoś, kto zwykł dopowiadać swoje wytłumaczenie do zrozumiałych puent czy też dzielić się informacjami ogólnie znanymi. Światowej klasy agencja marketingu zintegrowanego CP+B, posiadająca swoje oddziały w Stanach, Europie oraz Ameryce Południowej postanowiła spersonifikować to wyrażenie i za pośrednictwem zabawnego kapitana objaśniać mechanizmy działania portalu rezerwacyjnego Hotels.com.

Punktem wyjścia do stworzenia koncepcji było wymyślenie nowego motto dla portalu: obvious choice – oczywisty wybór. Wykorzystanie pejoratywnie nacechowanego kapitana oczywistego dało w tym wypadku efekt odwrotny – skoro wszyscy to wiedzą, to tylko głupiec by nie skorzystał. Uważam, że to fantastyczna próba przełożenia kulturowego, a więc zrozumiałego dla wszystkich, symbolu na zachowanie konsumenckie.

Na sam początek zaskakuje dobrze wyważona zabawa podtekstem seksualnym. Kapitan odnosząc wrażenie, że atrakcyjna kobieta przy barze jest nim zainteresowana konstatuje w charakterystycznym sobie stylu „nigdy nie wiesz, że pokój hotelowy jest Ci potrzebny, dopóki nie jesteś pewien, że jest”. Potem przechodzi do wytłumaczenia zalet mobilnej aplikacji serwisu, która pozwala mu „zarezerwować pokój, gdziekolwiek jest”. Kiedy jednak okazuje się, że kobieta była zainteresowana kimś innym stwierdza „cóż, mogę też nie rezerwować pokoju i włożyć telefon z powrotem do kieszeni”. Na koniec spotu dodaje „Hotels.com – teraz go nie potrzebuję”. Komentarz zbędny! 😉

Captain Obvious

Kolejnym przykładem wykorzystania Kapitana Oczywistego jest poniższy plakat zwracający uwagę na nową strategię sprzedaży portalu opartą o program lojalnościowy. 10 noclegów zarezerwowanych za jego pomocą to 1 darmowa noc w jednym ze 100.000 obiektów na całym świecie. Absurdalny przekaz bawi i intryguje, zmuszając odbiorców do zgłębiania jego przekazu na stronie www.

„Dostawanie darmowych nocy jest zawsze tańsze od płacenia za nie-darmowe noce”

Jesteśmy restauracją typu slow food!

Super spoty tylko dla wielkich koncernów? Bzdura! Ta firma pokazuje, że mogą je robić wszyscy – nawet pojedyncze obiekty. Slow food to jeden z najmodniejszych aktualnie trendów w światowej gastronomii. Chapeau bax dla praskiej restauracji Argument za zwrócenie na ten fakt uwagi mniej świadomym klientom.

Wpadłaś na zakupy, młoda damo?

Seria 5 spotów reklamowych sieci Swissotel Hotels & Resorts dedykowana klientom biznesowy. Całość kampanii oparta jest o domniemane rozmowy gości, zamiast których występują należące do nich przedmioty. Mój ulubiony to ten, w którym dwie pary eleganckich butów stoją naprzeciw siebie w hotelowych holu.

 – Witaj młoda damo, wpadłaś tutaj na zakupy? – zagaduje pewnym siebie głosem but biznesmana.

– Zgadza się, właśnie kupiłam ładną, małą… firmę biotechnologiczną.

– Yyy… czy wspominałem, że mam staż podoktorski w dziedzinie biotechnologii?

 Swissotel – doskonałe lokalizacje na całym świecie. Dla robienia biznesu… i zakupów.

Aby nie być Kapitanem Oczywistym interpretację zostawię Wam. Sądzicie, że tego typu kampanie mogłyby już pojawiać się w Polsce? Ja uważam, że nie tylko mogą, ale też powinny!

Komentarze

Udostępnij ten wpis