Blog

Z polotem #2, czyli kreatywnych kampanii w branży HoReCa ciąg dalszy

Autor: Karolina Filipek on 28 lipca 2015 , Możliwość komentowania Z polotem #2, czyli kreatywnych kampanii w branży HoReCa ciąg dalszy została wyłączona

Czas ucieka, ale czy kreatywnych kampanii marketingowych w branży HoReCa przybywa? Odpowiedź brzmi „Zdecydowanie tak!”, ale wciąż niestety nie są to rodzime, a zagraniczne pomysły. Zapraszamy na nasz drugi wpis z serii #zpolotem, którego głównymi bohaterami są: sieć Hoteli Mariott, sieć hoteli Loews oraz wszystkim znana Pizza Hut!

Mariott – własna sieć społecznościowa?

Sieć hoteli Mariott nie tylko tworzy seriale czy oryginalne reklamy, ale ostatnio spróbowała wzbudzić zainteresowanie swoich gości w zupełnie inny sposób – tworząc własną sieć społecznościową.

Boston Marriott Cambridge w Stanach Zjednoczonych testuje na potrzeby sieci hoteli Marriott aplikację Six Degrees. Jest to medium społecznościowe, dedykowane przebywającym aktualnie w hotelu gościom, które koncentruje się na networkingu budowanym w oparciu o ich doświadczenia zawodowe. Aplikacja stworzona we współpracy z Massachusetts Institute of Technology opiera się na profilach zawodowych z platformy Linkedin i w swojej formie przypomina aplikacje Tinder, Skout czy Grindr. Sama aplikacja „wychodzi” ze swoimi funkcjonalnościami poza telefon. Integrując się z infrastrukturą hotelowego lobby w postaci specjalnych stolików, które informują i łączą komunikatami wizualnymi osoby o podobnych zainteresowaniach. Brzmi ciekawie? Zobaczcie, jak to działa! Jest to z pewnością świetny przykład, jak działania online I offline przenikają się i wzajemnie uzupełniają, tworząc całkowicie nową jakość i rozbudowując hotelowe doświadczenia… Ciekawe kiedy zobaczymy takie rozwiązanie w Polsce?

Hotele Loews – moc hashtagów

Instagramowe zdjęcia wykonane przez gości hotelu zamiast profesjonalnych sesji zdjęciowych? Świetny i trafiony pomysł! Na taki sposób komunikacji zdecydowała się sieć Hoteli Loews. Zorganizowała konkurs na Instagramie, gdzie zadaniem konkursowiczów było przedstawienie pobytu w hotelu w całkowicie dowolny sposób.

Zdjęcia przedstawiają „zwykłe” momenty uchwycone w Loews Hotels and Resorts – pokazują obiekt oczami gości. Naturalność to ich zdecydowana przewaga. Zdjęcia robione przez gości hoteli pojawiły się w prasie, na billboardach, pokazując inne – oblicze hotelu.

Tutaj przykładowy plakat, którego tłem jest właśnie instagramowa grafika.

loews-hotels-1

Pizza Hut, czyli jak połączyć pizzę i film

Pizza Hut pokazała, że dobra kampania wcale nie oznacza totalnie odjechanego pomysłu. Czasem proste i pozornie mało wyszukane połączenia okazują się strzałem w dziesiątkę, a dokładnie w grupę docelową 😉 Agencja Ogilvy & Mather HK na potrzeby Pizza Hut wpadła na niecodzienny pomysł dostarczenia pysznej domowej rozrywki, a mianowicie opakowania pizzy mogły służyć klientom jako… projektory filmowe!

news-pizza-hut-projektor-1

Pizza-projektor występuje w czterech wariantach pudełka – każdy z nich zawiera kod na inny film do pobrania – dla każdego coś dobrego, od komedii romantycznej po film akcji, czy horror. W zestawie, oprócz pizzy, znajduje się też plastikowy obiektyw i „mini-statyw” dla smartfona. Obiektyw ten umieszcza się w otworze z przodu pudełka, film pobiera skanując telefonem kod QR z tyłu opakowania, a następnie samo urządzenie należy umiejscowić w boxie na wspomnianym statywie, oczywiście przedtem włączając film i zapewniając odpowiednie warunki oświetleniowe. Mimo iż niektórzy doszukali się wielu minusów technicznych projektora, to sam pomysł według nas jest bardzo trafiony 😉 Ostatecznie, też nie ma co oczekiwać jakości HD, bo to przecież pudełko z pizzy, ale na pewno jest to dobra zabawa!

Sami zobaczcie!

 

 

 

Komentarze

Udostępnij ten wpis